برای مشاهده مقالات هر پرونده روی عنوان آن کلیک نمایید
|
|
نتيجه جستجو براي يافتن کليد واژه : غلامحسین ساعدی |
|
شبههنرمند زائیدۀ سانسور است
|
در مقابل قاضی و بهآذین و دانشور و گلشیری، دهها پاورقینویس و شبه قصهنویس و مترجم کذائی هست که برای مطبوعات مبتذل خوراک تهیه میکنند، برای مقابله با شاملو و اخوان صدها شاعر قلابی شب و روز دست و پا میزنند و مانیفستهای حجیم صادر میکنند، و در برابر هزارخانی، سیصد منتقد کذائی هست...شبههنرمند با سانسور مخالف نیست، وجودش را حس نمیکند، این دو تا برادران توأمان همدیگرند. يکشنبه 1 آبان 1390 |
|
|
|
اصلاحات ارضی به روایت ادبیات و سینما/ از «نفرین زمین» جلال تا غصۀ «گاو» مهرجویی
|
«مدیر مدرسه» نخستین اثر آلاحمد بود که به گونهای در کنار «چوب بدستان ورزیل» ساعدی میتوان آنها را پیشروی ادبیات معترض به اصلاحات ارضی دانست... «جای خالی سلوچ» دولتآبادی روایت دردمندانه خانواده روستایی بیزمینی است که مجبور به ترک خانه خود و دربدری در شهری بزرگ میشوند...مهرجویی در فیلم «گاو» مسخ روستاییانی را روایت کرد که با از دست دادن زمین به موجوداتی دیگر تبدیل میشوند...پرویز صیاد در مجموعه «صمد آقا» تقابل روستاییان با زندگی شهری و شهرنشیان را به شیوهای کاریکاتوروار به نمایش گذاشت. چهارشنبه 27 دى 1391 |
|
|
|
|